cookies

Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

EN PL

PROGRAM - Szkoła Tutorów Przedszkolnych

Głównym zadaniem edukacji przedszkolnej jest nauczanie i wychowywanie. Tutoring przedszkolny poprzez wspieranie rozwoju dziecka w ścisłej współpracy z jego rodzicami i opiekunami, pomaga łączyć proces dydaktyczny z procesem wychowawczym.

Tutoring przedszkolny ma za zadanie realizację dwóch celów:

·       wsparcie dla rodziców którzy są pierwszymi i najważniejszymi wychowawcami,

·       indywidualną formę wparcia dla dzieci, które w tutoringu jest postrzegane całościowo jako osoba.

Wychowawca przedszkolny który jest też tutorem, ma za zadanie koordynację współpracy pomiędzy przedszkolem a rodziną. Do zadań wychowawcy-tutora należy nawiązanie partnerskiej, ścisłej współpracy z rodzicami min. po to, aby dziecko w procesie nauki i wychowania otrzymywało spójny komunikat wychowawczy. Nie zawsze jest to łatwe, ponieważ zdarza się że rodzice mają rozbieżne wizje dotyczące procesu wychowania i rozwoju swojego dziecka. Rolą wychowawcy-tutora jest wparcie rodziców w wypracowaniu spójnej wizji wychowawczej oraz świadomości w jaką stronę zmierzają, wychowując swoje dzieci.

W procesie wychowania rodzice zajmują najważniejsze miejsce, tutor natomiast poprzez bardziej zobiektywizowane spojrzenie, swoją wiedzę pedagogiczną oraz możliwość szerszego spojrzenia pomaga im realizować ich zadania.

Rolą wychowawcy-tutora jest również aspekt wychowawczy podopiecznych. Tylko człowiek właściwie wychowany i ukształtowany a także dostrzegający i szanujący potrzeby innych jest w stanie odnieść prawdziwy sukces w swoim przyszłym życiu zarówno zawodowym jaki osobistym.

W tutoringu przedszkolny duży nacisk kładziemy na pracę nad emocjami, postawą wobec innych, dobrymi nawykami, wartościami i cnotami a także nad stymulowaniem rozwoju fizycznego. Efekty te powinno się osiągać wyłącznie poprzez zastosowanie pozytywnej motywacji.

Zadaniem tutoringu przedszkolnego jest też rozbudzenie w dzieciach miłości do nauki, poszukiwania rzeczy ważnych i wartościowych oraz zdobywania potrzebnych informacji zachowując przy tym otwarta postawę i pozytywne nastawienie.

 

CELE JAKIE REALIZUJEMY:

Istotą Szkoły Tutorów Przedszkolnych  jest program, który wyposaży Państwa w wiedzę o tutoringu rodzinnym oraz konkretne narzędzia, metody i umiejętności ich praktycznego wykorzystania. Pozwoli to odnieść korzyści w następujących obszarach:

  • wyposażenie wychowawców i nauczycieli w wiedzę oraz narzędzia służące pracy indywidualnej z podopiecznymi oraz efektywnej współpracy z rodzicami;
  • umiejętność rozpoznania potencjału podopiecznego, odkrywania i wzmacniania jego predyspozycji;
  • wzmocnienie autorytetu wychowawcy, szczególnie w relacji z rodzicami jako pierwszymi wychowawcami dziecka;
  • poznanie koncepcji i metod akcentujących kształtowanie charakteru, nawyków i woli jako głównych elementów procesu wychowania;
  • rozwiązywanie problemów wychowawczych poprzez pracę indywidualną z podopiecznym;
  • przyjemność i satysfakcja z pracy wychowawczej oraz relacji z rodzicami;
  • odnowienie powołania nauczyciela oraz zapobieganie wypaleniu zawodowemu;
  • możliwość kontynuacji rozwoju tutorskiego w Programie Akredytacji Tutorskiej Collegium Wratislaviense.

 

DLA KOGO JEST SZKOŁA TUTORÓW?

  • dyrektorów przedszkoli
  • wychowawców przedszkolnych
  • opiekunów przedszkolnych
  • pedagogów,
  • psychologów,
  • edukatorów wczesnoszkolnych.

 

PROGRAM SZKOLENIA:

I ZJAZD – 2 DNI / 16H

Wprowadzenie do tutoringu rodzinnego

  • Tutoring rodzinny: wprowadzenie teoretyczne oraz dobre praktyki tutorskie w Polsce i na świecie.
  • Antropologia i psychologia rozwojowa dziecka: co rozwija a co nie?
  • Wstęp do tutoringu jako metody edukacji spersonalizowanej
  • Kontrakt i określanie celu procesu tutorskiego
  • Wartości w tutoringu i cnoty tutorskie w pracy Tutora
  • Stadia rozwoju psychospołecznego dziecka wg. Eriksona

Tutoring w pracy z dziećmi

  • Praca indywidualna z dziećmi w wieku przedszkolnym: założenia, cele, narzędzia.
  • Rozpoczęcie tutoriali oraz pierwsze spotkania z rodzicami
  • Poznanie i przećwiczenie narzędzi coachingowych wykorzystywanych w tutoringu
  • Wzmacnianie poczucia własnej wartości w dziecku.
  • Edukacja spersonalizowana w rozwoju dziecka

II ZJAZD – 2 DNI / 16H

Talenty i narzędzia tutoringu przedszkolnego

  • Rola mamy i taty w rozwoju dziecka.
  • Wzmacnianie roli i kompetencji wychowawczych rodziców.
  • Współpraca z rodzicami: wyznaczanie celów, motywowanie, trening narzędzi.
  • Dobre praktyki tutoringu przedszkolnego w placówkach oświatowych
  • Założenia psychologii pozytywnej w tutoringu
  • Narzędzia do pracy z talentami i mocnymi stronami:
  • Czynniki wpływające na motywacje

Rozwój tutora

  • Planowanie procesu tutorskiego
  • Doświadczenie własnej sytuacji tutorskiej
  • Komunikacja z rodzicami i zakłócenia na tutorialu
  • Rozwój kompetencji osobistych Tutora
  • Podsumowanie kursu, wręczenie certyfikatów.

 

TERMINY SZKOLEŃ -  2019

 

  • Warszawa  28-29.09.2019, 19-20.10.2019
  • Wrocław 23-24.11.2019, 07-08.12.2019

 

Cena: 990 zł przy zapisach  do 16.08.2019  -> Link do rejestracji

SPOSÓB REKRUTACJI I KOSZTY:

Cena szkolenia od 990 zł, w zależności od aktualnej promocji.  

Cena obejmuje:

  • Realizację 32h szkoleniowe
  • Certyfikat Tutora Przedszkolnego I stopnia
  • Materiały szkoleniowe w segregatorach i formie elektronicznej
  • Przerwy kawowe
  • Zniżki na pozostałe szkolenia Collegium Wratislaviense

 

ORGANIZACJA ZAJĘĆ:

  • 2 zjazdy /2 x 2 dni – łączne 32h lekcyjne/.
  • Zajęcia odbywają się w godzinach 11-18 w pierwszym dniu oraz 9-16 w drugim dniu.
  • Koszt udziału nie zawiera noclegów ani wyżywienia.
  • Aby otrzymać certyfikat I stopnia uczestnik musi być obecny podczas zajęć. Dla celów certyfikacji wymagamy obecności na zajęciach min 24 h szkoleniowe oraz wykonania zadania domowego między 1 a 2 zjazdem.

 

Kontakt: 

Dominik Zielony 
dominik.zielony[at]cw.edu.pl 

533 269 288

 

Aktualności

Wydarzenia

Akredytacja Tutorska dla tutorów
Znajdź tutora
Akredytacja Tutorska dla placówek
Znajdź placówkę

STREFA PREMIUM

Odbierz dostęp do strefy z inspirującymi materiałami PREMIUM

zyskujesz

  • Dostęp do niepublikowanych filmów video i prelekcji Kongresów Tutoringu 
  • Możliwość zapoznania się z wystąpieniami i prezentacjami naszych trenerów 
  • Rekomendowane artykuły i wybrane rozdziały naszych wydawnictw
  • Konkretne narzędzia do pracy z podopiecznymi z opisem lub komentarzem 

zacznij korzystać ze strefy PREMIUM

Zarejestruj się Zaloguj się

STREFA TUTORA

Dołącz do bazy Akredytowanych Praktyków Tutoringu

zyskujesz

  • bezpłatną wizytówkę prezentującą Twoją osobę jako Tutora
  • możliwość nawiązania kontaktów dzięki opcji wyszukiwania Tutorów
  • wsparcie promocyjne w Twojej działalności Tutorskiej 
  • możliwość współtworzenia materiałów na stronie tutoring.edu.pl 

zacznij korzystać ze STREFY TUTORA

Zarejestruj się Zaloguj się

Zaufali nam

Newsletter

Cookies     © Collegium Wratislaviense. Szkolenia dla edukacji i biznesu - tutoring, mentoring, przywództwo.
Projekt strony: Empirium Consulting