Szkoła Tutorów Przedszkolnych to nowatorski, 40-godzinny program dla dyrektorów, wychowawców i opiekunów przedszkolnych.
Tutoring to metoda rozwoju młodego człowieka, która przynosi niezwykłe efekty wychowawcze. Głównym zadaniem edukacji przedszkolnej jest nauczanie i wychowywanie. Tutoring przedszkolny poprzez wspieranie rozwoju dziecka w ścisłej współpracy z jego rodzicami i opiekunami, pomaga łączyć proces dydaktyczny z procesem wychowawczym.
Uczestnicy Szkoły Tutorów Przedszkolnych są przygotowani do pracy jako opiekunowie-tutorzy oraz otrzymują Certyfikat Tutora Przedszkolnego I stopnia. Zachęcamy do poznania metody, która jest stosowana przez wiodące instytucje edukacyjne na świecie
CELE JAKIE REALIZUJEMY:
Istotą Szkoły Tutorów Przedszkolnych jest program, który wyposaży Państwa w wiedzę o tutoringu rodzinnym oraz konkretne narzędzia, metody i umiejętności ich praktycznego wykorzystania. Pozwoli to odnieść korzyści w następujących obszarach:
- wyposażenie wychowawców i nauczycieli w wiedzę oraz narzędzia służące pracy indywidualnej z podopiecznymi oraz efektywnej współpracy z rodzicami;
- umiejętność rozpoznania potencjału podopiecznego, odkrywania i wzmacniania jego predyspozycji;
- wzmocnienie autorytetu wychowawcy, szczególnie w relacji z rodzicami jako pierwszymi wychowawcami dziecka;
- poznanie koncepcji i metod akcentujących kształtowanie charakteru, nawyków i woli jako głównych elementów procesu wychowania;
- rozwiązywanie problemów wychowawczych poprzez pracę indywidualną z podopiecznym;
- przyjemność i satysfakcja z pracy wychowawczej oraz relacji z rodzicami;
- odnowienie powołania nauczyciela oraz zapobieganie wypaleniu zawodowemu;
- możliwość kontynuacji rozwoju tutorskiego w Programie Akredytacji Tutorskiej Collegium Wratislaviense.
DLA KOGO JEST SZKOŁA TUTORÓW?
- dyrektorów przedszkoli
- wychowawców przedszkolnych
- opiekunów przedszkolnych
- pedagogów,
- psychologów,
- edukatorów wczesnoszkolnych.
PROGRAM SZKOLENIA:
1 zjazd - 2 dni/16h
Wprowadzenie do tutoringu przedszkolnego
- Wstęp do tutoringu jako metody edukacji spersonalizowanej
- Kontrakt i określanie celu procesu tutorskiego
- Wartości w tutoringu i cnoty tutorskie w pracy Tutora
- Stadia rozwoju psychospołecznego dziecka wg. Eriksona
- Pierwsze spotkania z rodzicami
- Poznanie i przećwiczenie narzędzi coachingowych wykorzystywanych w tutoringu
2 zjazd - 2 dni/16h
Talenty i narzędzia tutoringu przedszkolengo
- Dobre praktyki tutoringu przedszkolnego w placówkach oświatowych
- Założenia psychologii pozytywnej w tutoringu
- Narzędzia do pracy z talentami i mocnymi stronami:
- Czynniki wpływające na motywacje
- Planowanie procesu tutorskiego
- Doświadczenie własnej sytuacji tutorskiej
3 zjazd - 1 dzień/8h
Komunikacja z rodzicami i rozwój Tutora
- Komunikacja z rodzicami i zakłócenia na tutorialu
- Granice w tutoringu
- Rozwój kompetencji osobistych Tutora
TERMINY SZKOLEŃ - 2019
- Warszawa 09-10.03, 23-24.03, 06.04.2019 -> zapisz się
- Katowice 09-10.03, 23-24.03, 06.04.2019 -> zapisz się
- Gdańsk 27-28.04, 11-12.05, 25.05.2019 -> zapisz się
- Poznań 27-28.04, 11-12.05, 25.05.2019 -> zapisz się
- Wrocław 18-19.05, 08-09.06, 29.06.2019 -> zapisz się
SPOSÓB REKRUTACJI I KOSZTY:
Cena szkolenia od 1190 zł, w zależności od aktualnej promocji. Sprawdź aktualną cenę -> LINK
Cena obejmuje:
- Realizację 40h szkoleniowych
- Certyfikat Tutora Przedszkolnego I stopnia
- Materiały szkoleniowe w segregatorach i formie elektronicznej
- Przerwy kawowe
- Zniżki na pozostałe szkolenia Collegium Wratislaviense
ORGANIZACJA ZAJĘĆ:
- 3 zjazdy /2 x 2 dni i 1 x 1 dzień – łączne 40h lekcyjnych/.
- Zajęcia odbywają się w godzinach 11-18 w pierwszym dniu oraz 9-16 w drugim dniu.
- Koszt udziału nie zawiera noclegów ani wyżywienia.
- Aby otrzymać certyfikat I stopnia uczestnik musi być obecny podczas zajęć. Dla celów certyfikacji wymagamy obecności na zajęciach min 32 h szkoleniowe oraz wykonania zadania domowego między 1 a 2 zjazdem.
Renata Lipińska
renata.lipinska[at]cw.edu.pl
+48 790 442 474