cookies

Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

EN PL

Tutoring w Polce rośnie w siłę!


Taki wniosek można wyciągnąć po zakończonym w sobotę, VI Ogólnopolskim Kongresie Tutoringu. Co roku przybywa chętnych, by spotkać innych tutorów i zaczerpnąć inspiracji tutorskich i rozwojowych – zarówno dla swoich uczniów jak i dla siebie.

W tegorocznym kongresie wzięło udział  blisko  350 osób, które przybyli do Wrocławia z całej Polski .  We Wrocławiu czekały na uczestników 4 wystąpienia, które są dobierane tak, aby tutorzy mogli czerpać inspiracje z różnych obszarów. Tym razem była to neurobiologia (wystąpienie dr. Marka Kaczmarzyka), storytelling (wystąpienie Pawła Tkaczyka) oraz psychologia empatii (wystąpienie Joanny Smolak i Joanny Karolewskiej). Kongres tradycyjnie otworzył swoim wystąpieniem Piotr Czekierda, założyciel Collegium Wratislaviense i inicjator pierwszego Kongresu Tutoringu. Piotr mówił o balansie między wspieraniem, afirmowaniem, a stawianiem wymagań. Żeby go uchwycić należy odpowiedzieć sobie na pytanie, jaki jest cel rozwoju człowieka? Na to pytanie odpowiedział zaskakująco: jest nim miłość. Miłość do kogo? Tu już odpowiedzi może być więcej – Piotr omawiał następujące: „Do siebie. Do drugiego. Do Stwórcy. Świata. Wartości”.

Gdy mieliśmy zarysowaną odpowiedź o cel i odpowiedź „dlaczego?”, Paweł Tkaczyk w barwny i pobudzający emocje (i śmiech!) opowiedział na pytanie: „jak?” – czyli w jaki sposób zwiększyć atrakcyjność przekazywanej wiedzy i skuteczność jej zapamiętywania przy użyciu storytellingu.

Podczas kongresu odbyły się również panele dobrych praktyk tutorskich, podczas których szkoły i uczelnie wdrażające tutoring dzieliły się swoimi doświadczeniami – sukcesami, wyzwaniami i rozwiązaniami, które stosują. Była to okazja, by przyjrzeć się temu, jak tutoring działa „od kuchni”.

Nie miej istotną, a czasowo najdłuższą częścią Kongresu były warsztaty narzędziowe. Skorzystać mogli zarówno doświadczeni tutorzy na dedykowanych im warsztatach dr. Grzegorza Grzegorczyka i Luizy Weder, ale również początkujący tutorzy na warsztatach dr Tatiany Shvets czy Marii Libiszewskiej. Każdy mógł wybrać coś z 19 warsztatów, zarówno pod kątem pracy z dziećmi i młodzieżą, jak i pracy ze studentami – tak w tutoringu rozwojowym jak i naukowym. Nie zabrakło również tematów innowacyjnej pracy z grupą: Problem Based Learning czy Design Thinking.

Na kolejny, siódmy Kongres zapraszamy ponownie do Wrocławia 29-30.05.2020. Warto już teraz wpisać tę datę do kalendarza i dokonać wcześniejszego zgłoszenia na KongresTutoringu.pl , ponieważ przy wcześniejszej rejestracji można zdobyć prawie 50% zniżki na udział!

Aktualności

Wydarzenia

Akredytacja Tutorska dla tutorów
Znajdź tutora
Akredytacja Tutorska dla placówek
Znajdź placówkę

STREFA PREMIUM

Odbierz dostęp do strefy z inspirującymi materiałami PREMIUM

zyskujesz

  • Dostęp do niepublikowanych filmów video i prelekcji Kongresów Tutoringu 
  • Możliwość zapoznania się z wystąpieniami i prezentacjami naszych trenerów 
  • Rekomendowane artykuły i wybrane rozdziały naszych wydawnictw
  • Konkretne narzędzia do pracy z podopiecznymi z opisem lub komentarzem 

zacznij korzystać ze strefy PREMIUM

Zarejestruj się Zaloguj się

STREFA TUTORA

Dołącz do bazy Akredytowanych Praktyków Tutoringu

zyskujesz

  • bezpłatną wizytówkę prezentującą Twoją osobę jako Tutora
  • możliwość nawiązania kontaktów dzięki opcji wyszukiwania Tutorów
  • wsparcie promocyjne w Twojej działalności Tutorskiej 
  • możliwość współtworzenia materiałów na stronie tutoring.edu.pl 

zacznij korzystać ze STREFY TUTORA

Zarejestruj się Zaloguj się

Zaufali nam

Newsletter

Cookies     © Collegium Wratislaviense. Szkolenia dla edukacji i biznesu - tutoring, mentoring, przywództwo.
Projekt strony: Empirium Consulting