cookies

Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

EN PL

Warunki przystąpienia do akredytacji tutorskiej

W ramach Programu Akredytacji Tutorskiej  - Akredytowany Praktyk Tutoringu proponujemy dwie ścieżki edukacyjne:

  • Aktedytowany Praktyk Tutringu po ST - 48h szkolenie + 4 h indywidualnych superwizji
  • Aktedytowany Praktyk Tutringu po PT - 16 h szkolenia + 1 h indywidualnych superwizji

Aby przystąpić do określonej ścieżki edukacyjnej należy spełnić określone wymagania dotyczące weryfikacji aktualnego poziomu wiedzy Tutora.

Do  procesu akredytacji zapraszamy zarówno absolwentów Collegium Wratislaviense jak i innych szkół oraz programów tutoringowych, po spełnieniu następujących wymagań:

 

Aktedytacja Tutorska  - ścieżka po ST Akredytacja Tutorska - ścieżka po PT
Wymagania dla absolwentów Collegium Wratislaviense Wymagania dla absolwentów innych, specjalistycznych szkoleń Wymagania dla absolwentów Collegium Wratislaviense Wymagania dla absolwentów innych, specjalistycznych szkoleń

Ukończenie Szkoły Tutorów I stopnia /kurs 64h/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ukończenie przynajmniej 56 godzin udokumentowanych, specjalistycznych szkoleń z zakresu tutoringu. Szkolenia  powinny obejmować co najmniej 4 tematów z poniższej listy:

  • Planowanie procesu tutorskiego,
  • Wdrażanie tutoringu w placówkach edukacyjnych,
  • Rozwój talentów i mocnych stron,
  • Narzędzia planowania i określania celów rozwojowych lub korzystania z narzędzi coachingach,
  • Umiejętność formułowania pytań rozwojowych,
  • Esej tutorski,
  • Nauka metodą problemową (problem based learning),
  • Umiejętność empatycznego / aktywnego słuchania,
  • Umiejętność radzenia sobie z trudnymi sytuacjami/zakłóceniami w pracy indywidualnej,
  • Metody i narzędzia wspierające proces podejmowania decyzji,
  • Metody udzielania informacji zwrotnej,
  • Podstawy psychologii pozytywnej.

Ukończeni Szkoły Tutorów I stopnia /kurs 64h/

 

Ukończenie Praktyka Tutoringu /kurs 32h/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ukończenie przynajmniej 88 godzin udokumentowanych, specjalistycznych szkoleń z zakresu tutoringu. Szkolenia  powinny obejmować co najmniej 6 tematów z poniższej listy:

  • Planowanie procesu tutorskiego,
  • Wdrażanie tutoringu w placówkach edukacyjnych,
  • Rozwój talentów i mocnych stron,
  • Narzędzia planowania i określania celów rozwojowych lub korzystania z narzędzi coachingach,
  • Umiejętność formułowania pytań rozwojowych,
  • Esej tutorski,
  • Nauka metodą problemową (problem based learning),
  • Umiejętność empatycznego / aktywnego słuchania,
  • Umiejętność radzenia sobie z trudnymi sytuacjami/zakłóceniami w pracy indywidualnej,
  • Metody i narzędzia wspierające proces podejmowania decyzji,
  • Metody udzielania informacji zwrotnej,
  • Podstawy psychologii pozytywnej.

Udokumentowane przeprowadzenie 24 spotkań tutorskich dla minimum 3 podopiecznych. Ponadto co najmniej 8 spotkań  powinno zostać zrealizowanych w ciągu 18 miesięcy poprzedzających rozpoczęcie procesu akredytacji.

Uczestnictwo w minimum  2 godzinach indywidualnych  superwizji prowadzonych przez zewnętrznego superwizora /w ciągu 36 miesięcy poprzedzających rozpoczęcie procesu akredytacji.

Forma udokumentowania powyższych wymagań:

Forma udokumentowania powyższych wymagań:

  • Dyplomy, świadectwa, certyfikaty ukończenia szkoleń.
  • Zaświadczenia z wykazem tematów zrealizowanych podczas danego szklenia.
  • Collegium Wratislaviense zastrzega sobie prawo do odbycia rozmowy z kandydatem do akredytacji, w przypadku gdyby podczas wersyfikacji dokumentacji pod kątem spełnienia wymagań pojawiły się dodatkowe pytania.

 

  • Dyplomy, świadectwa, certyfikaty ukończenia szkoleń.
  • Zaświadczenia z wykazem tematów zrealizowanych podczas danego szklenia.
  • Zaświadczenie dyrekcji o zrealizowanych tutorialach, lub dokumentacja prowadzonych spotkań, poświadczona przez zleceniodawcę.
  • Zaświadczenie o odbytych superwizjach. W przypadku nie spełnienia tego kryterium dopuszcza się możliwość przystąpienia do akredytacji pod warunkiem uzupełnienia modułu szkoleniowego o 2 godziny dodatkowych superwizji, które zostaną zrealizowane przed forum akredytacyjnym.   
  • Collegium Wratislaviense zastrzega sobie prawo do odbycia rozmowy z kandydatem do akredytacji, w przypadku gdyby podczas wersyfikacji dokumentacji pod kątem spełnienia wymagań pojawiły się dodatkowe pytania.

 

uzupełnienia

Aktualności

Wydarzenia

Akredytacja Tutorska dla tutorów
Znajdź tutora
Akredytacja Tutorska dla placówek
Znajdź placówkę

STREFA PREMIUM

Odbierz dostęp do strefy z inspirującymi materiałami PREMIUM

zyskujesz

  • Dostęp do niepublikowanych filmów video i prelekcji Kongresów Tutoringu 
  • Możliwość zapoznania się z wystąpieniami i prezentacjami naszych trenerów 
  • Rekomendowane artykuły i wybrane rozdziały naszych wydawnictw
  • Konkretne narzędzia do pracy z podopiecznymi z opisem lub komentarzem 

zacznij korzystać ze strefy PREMIUM

Zarejestruj się Zaloguj się

STREFA TUTORA

Dołącz do bazy Akredytowanych Praktyków Tutoringu

zyskujesz

  • bezpłatną wizytówkę prezentującą Twoją osobę jako Tutora
  • możliwość nawiązania kontaktów dzięki opcji wyszukiwania Tutorów
  • wsparcie promocyjne w Twojej działalności Tutorskiej 
  • możliwość współtworzenia materiałów na stronie tutoring.edu.pl 

zacznij korzystać ze STREFY TUTORA

Zarejestruj się Zaloguj się

Zaufali nam

Newsletter

Cookies     © Collegium Wratislaviense. Szkolenia dla edukacji i biznesu - tutoring, mentoring, przywództwo.
Projekt strony: Empirium Consulting